Nyheter

Trenger flere eldreboliger

Trenger flere eldreboliger

  • 5. august 2020

- Vi har 50 medlemmer på søkerlista for tildeling av bolig, og vi er på utkikk etter egnede tomter for å utvide boligmassen. Tomtene må ligge sentralt, eller ved vei med bussforbindelse, opplyser avtroppende styreleder Helge Norvalls.


Nye medlemsfordeler hos Eidsiva Energi

Nye medlemsfordeler hos Eidsiva Energi

  • 13. juli 2020

Eidsiva Energi og KOBBL har avtalt en dobbel fordelsavtale for KOBBLs medlemmer. Avtalen gir deg som KOBBL medlem 2500,- kroner i prisreduksjon på installasjon av solcelleanlegg og 10% rabatt på standard pris på installasjon av hjemmelader.


Nye medlemsfordeler hos Nes Bygdeservice

Nye medlemsfordeler hos Nes Bygdeservice

  • 8. juli 2020

Nes Bygdeservice tilbyr 10 % fordelsrabatt til KOBBLs medlemmer på tjenestene renhold og flytting.


Digitalisering hos borettslag og sameier

Digitalisering hos borettslag og sameier

  • 6. juli 2020

Som et alternativ til utsatte generalforsamlinger og årsmøter har KOBBL i samarbeid med BBL Pivotal kommet opp med en løsning for digital gjennomføring. Det har i disse tider hersket tvil rundt mulighetene for borettslag og sameier sin mulighet til å få gjennomført sine respektive generalforsamlinger og årsmøter i tide. Dette er selvfølgelig en påkjenning for både styrene og eiere. Disse møtene tar blant annet for seg oppstart av viktig vedlikeholdsarbeid, valg av nytt styre og godtgjørelse til styremedlemmene – i tillegg til å orientere beboere og eiere om situasjonen i deres borettslag/sameie. Det er med andre ord ingen tvil om at dette påvirker mange i stor eller liten grad. Det var derfor svært gledelig da lovverket åpnet for digital gjennomføring, og da løsningen var på plass var det flere av KOBBLs kunder som meldte sin interesse.


Rammeavtale med Eidskog og Kongsvinger Septik

Rammeavtale med Eidskog og Kongsvinger Septik

  • 3. juli 2020

Familiebedriften fra Eidskog har holdt på i over 30 år, og har i dag 13 ansatte. Eidskog og Kongsvinger Septik AS har hatt en stegvis utvikling i alle driftsårene. Fra de startet med kun en mann og en bil som drev med slamsuging og tømming av septik til de i dag også utfører spyling, rørinspeksjon og rørfornying med 13 ansatte og flere biler med ulike egenskaper.


Rammeavtale med Prosjektråd Innlandet

Rammeavtale med Prosjektråd Innlandet

  • 1. juli 2020

Prosjektråd Innlandet AS er et rådgivende ingeniørfirma lokalisert i Kongsvinger som har byggeteknisk rådgivning og byggeadministrasjon som sine fagområder.  Firmaet startet på Kongsvinger i 1984 som et avdelingskontor for et firma på Elverum, så de har en lang historie som lokalt rådgivningskontor på Kongsvinger. I 1992 tok bedriften steget og etablerte seg som et eget AS, og firmaet Siv.ing. Sjåtil & Fornæss Kongsvinger AS ble etablert. Fra 01.01.2016 byttet firmaet navn til Prosjektråd Innlandet AS.


Rammeavtale med Eidsiva Energi

Rammeavtale med Eidsiva Energi

  • 1. juli 2020

KOBBL og Eidsiva Energi har inngått en gunstig rammeavtale som borettslag og sameier kan velge å benytte seg av, ved installasjon av ladeanlegg. Gjennom avtalen kan smart lading for boligselskap enten tilbys som leasing- eller som kjøpsavtale. I begge tilfeller vil Eidsiva Energi levere strøm til ladeanleggene, og tilby kundefordeler til beboere i det aktuelle boligselskapet.


Rammeavtale med Nes Bygdeservice

Rammeavtale med Nes Bygdeservice

  • 30. juni 2020

Nes Bygdeservice har som navnet tilsier sitt opphav utenfor Kongsvinger, men har en egen avdeling i Skarnes sentrum som dekker Kongsvinger og omegn. Servicebedriften har kapasitet og ønske om å hjelpe flere i vårt nærområde. Da er det gledelig for borettslag og sameier som har KOBBL som forretningsfører at vi nå har skrevet en rammeavtale som gir KOBBLs kunder gunstige betingelser på kjøp av tjenester fra Nes Bygdeservice.


Rammeavtaler

Rammeavtaler

  • 29. juni 2020

KOBBL er forretningsfører for ca. 100 boligselskaper (borettslag og sameier). Vi har en ambisjon om å være boligselskapenes totalleverandør av tjenester de har behov for. Enten ved å tilby tjenestene selv, eller ved å inngå gode avtaler med leverandører som tilbyr tjenestene.


Spennende stillinger i KOBBL!

Spennende stillinger i KOBBL!

  • 13. mai 2020

KOBBL ønsker å forbedre service og tjenestetilbud til våre eksisterende kunder, og å tiltrekke oss nye kunder. Vi søker derfor etter to nye Key Account Managere (KAM) til vår Service- og markedsavdeling. Som KAM vil din viktigste oppgave være å sørge for at din portefølje med boligselskaper (borettslag og sameier) kjenner til og bruker KOBBLs tjenester, og at de er fornøyde med KOBBLs leveranser. I tillegg vil du ta del i avdelingens øvrige gjøremål innen markedsføring/salg, informasjon og løpende service til boligselskaper, medlemmer og partnere. Vi ønsker også at du skal være en pådriver i å videreutvikle, fornye og digitalisere KOBBLs servicefunksjoner og tjenestetilbud.

Trykk HER for å se hele beskrivelsen av stillingsannonsene på Finn.no


Hjelper flere idrettslag med regnskapsførsel fra 2020

Hjelper flere idrettslag med regnskapsførsel fra 2020

  • 30. april 2020

Som omtalt tidligere på hjemmesiden har KOBBL i lengre tid vært regnskapsfører for idrettslaget Victory Dance i Kongsvinger. Fra januar i 2020 startet vi opp som regnskapsfører for tre idrettslag til.


Nytt tilskudd i Håndverkerpoolen

Nytt tilskudd i Håndverkerpoolen

  • 20. april 2020

Vi ønsker Granli.no velkommen som nytt tilskudd til KOBBLs Håndverkerpool. Granli.no er merkenavnet og markedsprofilen til Granli Isolering AS og Granli Entreprenør AS, så bedriften med 18 ansatte leverer det meste som finnes når det kommer til isolering.

 

Tekst// Jon Inge Høiland // Foto// Granli.no

 

Granli.no er videreføringen av bedriften byggmester A. Granli som startet sin virksomhet på Skarnes allerede tilbake i 1983 med innblåsing av Glava Isolasjon.

Bedriften har sakte men sikkert vokst, både ved hjelp av større oppdragsmengde, flere tjenester og oppkjøp av mindre selskaper.

 I dag utfører de jobber over hele Østlandet og har 8 biler til disposisjon.


Vi ønsker alle en riktig god påske

KOBBL-medlem siden 14.12.1945

KOBBL-medlem siden 14.12.1945

  • 3. april 2020
Unni overtok medlemskapet etter sin bestefar:

KOBBL-medlem siden 14. desember 1945

Unni Marie Syvertsen i Svalevegen borettslag på Vennersberg er KOBBL-medlem nummer 15 og har ansiennitet fra 14. desember 1945, boligbyggelagets stiftelsesdato.

Tekst og foto: Rolf Nordberg

81-åringen kan følgelig velge seg hvilken som helst borettslagsbolig i Kongsvinger dersom hun vil, takket være medlemskapet som hennes bestefar Christian Christiansen i sin tid tegnet. Noen planer om å flytte fra den romslige blokkleiligheten i 1. etasje i Svalevegen har hun derimot ikke.

Én av 38 medlemmer

Bestefaren var pølsemaker og drev Midtbyen Kjøttforretning, og var blant de 38 som tegnet medlemskap i forbindelse med stiftelsesmøtet til Kongsvinger og Omegns Boligbyggelag i Rådhuset denne desemberkvelden for 75 år siden. Unnis medlemskap og KOBBL kan dermed feire 75-årsjubileum samme dag.

Flere av disse første medlemskapene er fortsatt aktive, men bare ett av dem benyttes av noen som bebor en «KOBBL-bolig» i dag, nemlig Unni Syvertsen.

- Jeg er den første og hittil eneste i familien som har brukt dette medlemskapet. Verken besteforeldrene eller foreldrene mine bodde noen gang i borettslagsbolig, forteller 81-åringen.


Corona-virus

Corona-virus

  • 24. mars 2020

Vi oppfordrer våre kunder til å bruke digitale løsninger. KOBBLs ansatte er tilgjengelig for møter på telefon, Skype eller Teams. Kontaktinformasjon til alle ansatte finner du på våre nettsider her. Du kan også kontakte oss på telefon 62 82 37 37, eller epost adm@kobbl.no.

KOBBL har tidligere informert styrene om tiltak mot og konsekvenser av spredningen av coronasmitte. Etter dette har situasjonen blitt enda mer alvorlig, og myndighetene har gitt nye pålegg og råd. KOBBL vil gjøre det vi kan for å begrense spredning av coronasmitte. Samtidig har vi en plikt til å bidra til å holde hjulene i gang, både av hensyn til kunder og samarbeidspartnere som er avhengige av at vi leverer gode tjenester til rett tid, og av hensyn til den generelle økonomiske aktiviteten i samfunnet. Utgangspunktet vårt er at vi fortsatt skal klare å levere alle våre tjenester, men at vi må endre måten dialogen med kunder, medlemmer og samarbeidspartnere foregår på.

Nedenfor følger en oppdatert og mer utdypende beskrivelse av tiltak og konsekvenser.


12345